Difondre les TIC a l’època 2.0

Apunts de la jornada:

Genís Roca – Cal deixar d'insistir en la formació introductòria a internet. Ara és l'hora d'aconseguir formar als que manen, empresaris, alts càrrecs polítics, dirigents de tota mena. Aquesta és la prioritat.

Josué Sallent – Els més involucrats en les TIC tenen un discurs elitista. Més de la meitat de la població no en veu la utilitat, quan la veu no sap usar-les i quan aprèn a usar-les, les troba cares. Internet fa més competitu al país. Les mètriques de la societat de la informació són definides pels operadors, per la indústria. ¿Com es ven un intangible a més del 50% de la població que no en sent cap necessitat? Dones, de més de 40 anys i nivell social i educatiu baix. Pla de màrqueting i ús de mètodes publicitaris.

Ignasi Labastida – Estem reproduint processos i esquemes tradicionals. Esmenta els dipòsits institucionals com una moda. No percep un canvi d'actitud, de model.

Rafael Juanatey – L'administració gallega pretén arribar als qui no tenen oportunitats i evitar la desigualtat digital. Ha fet un pla estratègic 2007-2010. Les publicacions de la Dirección Xeral de Promoción Industrial e da Sociedade da Información s'editen amb llicència Creative Commons. A Galícia la prioritat és connectar tot el territori.

Ismael Peña: Els més allunyats, els més desproveïts aprecien millor les oportunitats de les TIC. Hi ha comunitats de pràctiques de països en desenvolupament de les quals hauríem d'aprendre. Els polítics han de tenir visió estratègica i millorar l'educació.

Difondre les TIC a l'època 2.0: nous formats, nous interrogants i noves perspectives. Citilab, Cornellà, 25-1-2008
http://www.cibersociedad.net/actividades/difusio.php?llengua=ca
[@more@]



Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.