Aprendre dels usuaris

De tant en tant és possible convèncer algun usuari que dediqui part del seu temps i algun esforç a fer-nos entendre quines són les seves necessitats i els seus desitjos respecte als serveis del nostre àmbit.

Aquesta és una informació preciosa i cal fer-hi molta atenció. El meu agraïment, doncs, a Jill Walker, professora de la Universitat de Bergen i als col·legues del grup d’usuaris de DSpace que van obtenir la seva col·laboració.

La Dra. Walker, que es mou perfectament en l’entorn internet, explica la seva posició respecte al dipòsit institucional de la universitat on treballa.
No sembla entusiasmada tot i que hi participa, dóna els motius pels quals
no troba que li aporti gran cosa i, finalment, fa una llista de "desitjos".

  1. Vull que les dades que introdueixo siguin reutilitzables per altres aplicacions web – una API oberta. Per exemple, l’API oberta de Flickr permet que pugui escriure un programa que usi la meva pròpia.
  2. Vulls fils RSS que pugui afegir a la meva web personal, de la mateixa manera que hi poso les meves referències més recents des del servei CiteULike. (encara en versió beta).
  3. Vull poder clicar en una paraula clau d’un article i veure altres articles que no tan sols estiguin en el dipòsit de la meva institució sinó en d’altres dipòsits.
  4. Vull que la Universitat faci el paper de "dolent de la pel·lícula" i insisteixi perquè cadascuna de les meves publicacions s’incorporin al dipòsit institucional. De manera que jo pugui escudar-me en la meva Universitat quan tingui que discutir amb els editors de revistes i amb les editorials.
  5. Vull que la Universitat prepari un model de contracte que jo pugui lliurar als editors per a simplificar el procés.
  6. Vull operar amb un sol sistema! No vull registrar la meva publicació a FRIDA i a BORA [són els noms de dos dipòsits de la Universitat de Bergen]

Llegiu l’article original complet a: http://jilltxt.net/?p=1658

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una comentari en l'entrada: Aprendre dels usuaris

  1. gemminola diu:

    Jo m´he criat en un Helpdesk i als usuaris com menys marge d´actuació els deixis millor! Al usuari no se li demana opinió, al usuari se’l sotment a les normatives i procediments establerts!!!! Els perfils de windows capats fins al últim alè!!!!
    Els usuaris están sumament capacitats per desmuntar qualsevol sistema de la informació en temps records — parlant clar – els usuaris són de traca!!!!!!!!

    – Fora broma – sempre és bo millorar els sistemes i qui més pot opinar, són aquelles persones que hi treballen dia rera dia –

Els comentaris estan tancats.